Workshop Presenteren

Waarom Workshop Presenteren?

Als we het hebben over presenteren denken we vaak aan een zaal met een groot publiek, en en één persoon die in zijn of haar eentje op het podium staat een bezielende presentatie te geven.

En dat klopt. Maar ook weer niet helemaal. 

Hoewel dit zeker een voorbeeld is van een moment waarop je iets aan het presenteren bent, zijn er talloze andere situaties waarin je dit ook aan het doen bent:

    1. Wanneer je jezelf voorstelt op een netwerk-event
    2. Als je tijdens een meeting of overleg mensen wil enthousiasmeren voor een idee dat je hebt
    3. Als je met je leidinggevende in gesprek gaat om te pleiten voor een salarisverhoging

Het zijn allemaal situaties waarbij de manier waarop je jezelf of je boodschap presenteert cruciaal kan zijn. Momenten waarop helderheid, charisma, non-verbale communicatie, en allerlei andere zaken super relevant worden.

Bij al die situaties ga je enorm profiteren van een vermogen om zaken sterk te presenteren. En deze workshop gaat jou daar bij helpen door de twee belangrijkste pilaren te behandelen: verbale en non-verbale communicatie.

Inhoud Workshop Presenteren

Verbaal

Verbale communicatie heeft betrekking op de woorden en zinnen die je zegt, en in welke volgorde je dat doet. Een aantal belangrijke zaken die aan bod komen:

    • Welke woorden kun je beter wel en niet gebruiken?
    • Hoe bouw ik een boodschap logisch op?
    • Hoe kom ik tot de kern van mijn boodschap?
    • Hoe pas ik Storytelling toe om mensen geboeid te houden?

We gaan niet alleen kijken naar de theorie, maar vooral werken met praktische tools die je direct zelf kunt toepassen.

tristan hofman

Non-Verbaal

Non-Verbale communicatie heeft alles te maken met de manier waarop je dingen zegt, en welk gevoel dat geeft aan de persoon of personen die naar je luisteren. Zaken die aan bod komen:

    • Hoe zorg ik voor een fijne luisterstem?
    • Hoe zorg ik voor een ondersteunende houding?
    • Welke gebaren geven mijn boodschap extra kracht?
    • Hoe presenteer ik zelfverzekerd en met charisma?

Ook hier gaan we vooral praktisch aan de slag met tools die ongetwijfeld waardevol voor je zijn.

Prijzen

Van kort maar krachtig tot volledig op maat- de Workshop Presenteren kan op verschillende manieren worden aangeboden. Kijk hieronder welke vorm het beste past bij jouw behoeften*.

LIGHT

795
  • Korte sessie van <2 uur
  • Interactieve Oefeningen
  • Bestaande Werkvormen

Perfect als invulling van een carousel of als energiser op een dag die ook gevuld is met andere activiteiten.

CLASSIC

1245
  • Sessie van één dagdeel (±3 uur)
  • Meerdere Interactieve Oefeningen
  • Storytelling & Persoonlijke Anekdotes
  • Verrijkt Met Eigen Werkvormen

Geschikt wanneer de workshop een dagdeel mag beslaan en je graag wil dat mensen écht aan het werk gaan.

INCOMPANY

1495
  • Sessie van één dagdeel (±3 uur)
  • Meerdere Interactieve Oefeningen
  • Storytelling & Persoonlijke Anekdotes
  • Op Maat Gemaakte Werkvormen
  • Vooraf Samen Afstemmen

Wil je het onderwerp graag toespitsen op een specifieke context? Dan is InCompany wat je nodig hebt.

*Ik denk graag mee met gereduceerde tarieven voor stichtingen, verenigingen, en non-profits. 

Val jij onder een van deze categorieën? Neem dan contact met me op, dan zorgen we samen voor een passende oplossing.